Efektivní optimalizace webu pro vyhledávače

Efektivní optimalizace webu pro vyhledávače
Mnoho společností věří, že proces optimalizace vašeho webu přidáním klíčových slov k obsahu, názvu a metaznačkám je stříbrnou kuličkou pro generování potenciálních zákazníků.
Sama o sobě není. Efektivní marketingová strategie vyhledávače je jen částí procesu.

Získání vyhlídek na webové stránky je pouze prvním krokem v úspěšném programu optimalizace pro vyhledávače. Bohužel 90 procent podniků se zaměřuje téměř výlučně na tento první krok, zatímco úspěšná online kampaň má ve skutečnosti tři důležité komponenty:

  • Přilákejte potenciální zákazníky na svůj web.
  • Udržte je tam vytvořením přesvědčivého obsahu založeného na výhodách.
  • Generujte potenciální zákazníky a zajistěte, aby se z návštěvníků staly zákazníci.
Je to spousta práce - proč se obtěžovat?

Vyhledávače poskytují příležitost zvýšit prodejní potenciální zákazníky o 25% - 50% v prvních měsících za předpokladu, že váš web dodržuje doporučené postupy pro optimalizaci webu a použitelnost webu, jak je uvedeno níže:

Posuďte své publikum a určete, jaké akce vedou k prodeji.

Úspěch spočívá v porozumění vašim zákazníkům. Koho se snažíte přilákat? Jaký obsah by přilákal každého z těchto klíčových diváků? Jak můžete povzbudit návštěvníky webových stránek k interakci s vaší společností?

  • Promluvte si s prodejem. Určete nejlepší typ potenciálního zákazníka pro prodejní tým. Vezměte v úvahu, jak prodejci popisují vaše produkty a služby potenciálním zákazníkům, a námitky, které dostávají.
  • Vyhodnoťte nákupní cykly zákazníků a potenciální položky „výzvy k akci“, které by mohly být začleněny na web za účelem zapojení potenciálních zákazníků. Máte relevantní obsah pro potenciální zákazníky, kteří jsou v raných fázích výzkumu? Máte také relevantní obsah pro ty, kteří jsou připraveni spolupracovat se svým prodejním týmem?
Posuďte svůj web
  • Vyhodnoťte obsah svého webu na základě potřeb vašeho publika. Máte obsah pro všechny diváky? Jaký typ obsahu udrží vyhlídky na vašem webu?
  • Prozkoumejte konkurenci. Zkontrolujte webové stránky svých nejlepších konkurentů a posuďte, jak dobře se umisťují ve vyhledávačích pro vaše nejlepší vyhledávací dotazy. Pomocí funkce „podobné stránky“ v Google identifikujte konkurenty, o kterých možná ani nevíte. Vyhledávače vědí, jaké stránky jsou si podobné na základě jejich obsahu a odkazů směřujících na web.
  • Posuďte aktivitu na svém webu. Odkud pochází provoz? Kolik návštěvníků opustí po zobrazení domovské stránky? Jak dlouho zůstanou návštěvníci na vašem webu? Jaké jsou nejčastější vyhledávací dotazy, které vás používají? Jaký je nejnavštěvovanější obsah?
Určete správné fráze klíčových slov
  • Určete nejcennější klíčová slova pro vaši společnost na základě relevance a popularity. Hledání pro nepopulární vyhledávací fráze má malou hodnotu.
  • Přemýšlejte jako vaše vyhlídky. Pochopte, jak by prováděli vyhledávání vašich produktů a služeb. Existuje několik způsobů, jak identifikovat správné fráze klíčových slov:
    • Brainstormujte se stávajícími zákazníky.
    • Analyzujte statistické údaje webových stránek.
    • Zkontrolujte výsledky vyhledávání na webu.
    • Prozkoumejte klíčová slova pomocí speciálních nástrojů a vyhledávačů. Prozkoumejte webové stránky konkurence.
    • Vyzkoušejte kampaň s platbou za proklik (PPC).
    • Prozkoumejte popularitu hledaných výrazů a konkurenci stejných slov. Dobrými nástroji jsou Wordtracker a Overture.
Optimalizujte web
  • Vytvářejte značky s nadpisem a popisem metadat bohaté na klíčová slova.
  • Optimalizujte každou webovou stránku pro dvě až tři klíčová slova pomocí klíčových frází přirozeným způsobem. Upustěte od marketingových chmýří a žargonu.
  • Zahrňte klíčová slova do interních kotevních textových odkazů.
  • Zahrňte mapu stránek a odkaz na ni z domovské stránky.
Sledujte výkon a přehodnocujte
  • Vaše společnost vynaloží značné prostředky na vytvoření svého online programu generování potenciálních zákazníků. Sledování je klíčem k definování účinnosti tohoto programu.
  • Existuje několik způsobů, jak hodnotit účinnost, včetně:
    • Počet jedinečných nebo nových návštěvníků
    • Zvyšte hodnocení svého webu pro nejlepší fráze klíčových slov
    • Přihlaste se k odběru e-mailových registrací
    • Telefonické nebo e-mailové dotazy
    • Návštěvníci, kteří absolvují online prohlídky produktů nebo se zaregistrují na webinářích.
Získání vyhlídky na kliknutí na váš záznam ve vyhledávači je pouze prvním krokem v účinném online programu generování potenciálních zákazníků.

Co se stane poté, co dorazí na váš web, je stejně důležité jako to, jak se tam dostanou.